Άρθρα

Έγκυος στις γιορτές


Έγκυος στις γιορτές. Με τι να γεμίσω το πιάτο μου;

Ακολουθήστε και στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι το χρυσό κανόνα της υγιεινής διατροφής, γεμίζοντας τα δύο τρίτα του πιάτου σας με σαλάτα, το ένα τρίτο με το κυρίως γεύμα και το υπόλοιπο με το συνοδευτικό που προτιμάτε. Προσπαθήστε όσο γίνεται να παραμείνετε πιστή στο ένα πιάτο και να μην το ξαναγεμίσετε. Αν, παρ’ όλα αυτά, παρασυρθείτε και νιώθετε καούρες ή δυσπεψία, καλό είναι να έχετε προνοήσει και να έχετε στην τσάντα σας κάποιο σχετικό φάρμακο που θα σας έχει συστήσει ο γυναικολόγος σας

 

Είστε στο πρώτο τρίμηνο; Tips επιβίωσης από τις αναγούλες
Μην ξεχνάτε πως ακόμη κι αν δεν αισθάνεστε διάθεση για φαγητό, έχετε ανάγκη από ενέργεια.  Προσπαθήστε, λοιπόν, να τρώτε συχνά και μικρά γεύματα, επιλέγοντας κάθε φορά τα πιο ελαφρά πιάτα. Μερικές λεπτές φέτες στήθος γαλοπούλας (ή ένα μικρό άπαχο κομμάτι από όποιο είδος κρέατος προτιμάτε-εκτός από συκωτι )και λίγες πατάτες, μαζί με ένα μικρό μπολ πράσινη σαλάτα (προτιμήστε βρασμένη), θεωρούνται ένα πλήρες και ελαφρύ γεύμα. Καλό είναι να τρώτε κάτι ελαφρύ όπως μια δυο φρυγανιές, κράκερ ή μπισκότα ολικής,  κάθε 2 με 3 ώρες ώστε να μην μένει άδειο το στομάχι σας. Αν λιμπίζεστε τους κουραμπιέδες, τις δίπλες και τα μελομακάρονα αρκεστείτε σε ένα κομμάτι μαζί με το πρωινό σας ή το απόγευμα, τουλάχιστον 2 ώρες μετά το κύριο γεύμα, ώστε να μην βαρύνουν το στομάχι σας και σας προκαλέσουν καούρες. Μην ξεχνάτε επίσης να πίνετε πολλά υγρά - μικρές γουλιές και συχνά, αν σας αναστατώνουν το στομάχι.
Έχεις προγραμματίσει ταξίδι για τις γιορτές και ανακάλυψες ότι είσαι έγκυος;
Αν έχετε αποφασίσει να ταξιδέψετε, ιδίως στο εξωτερικό χρειάζεται μεγάλη προσοχή στη διατροφή σας ώστε να αποφύγετε την περίπτωση δηλητηρίασης ή άλλου προβλήματος. Πίνετε μόνο εμφιαλωμένο νερό, αποφύγετε τις φυλλώδεις σαλάτες και τα ωμά λαχανικά που μπορεί να μην έχουν πλυθεί καλά, το συκώτι και το ωμό ψάρι(Sushi), τα μαλακά τυριά και τα πατέ και παραγγέλνετε το κρέας σας πάντα καλοψημένο.
Λιγούρα για γλυκό;
Είσαι έγκυος και σου έχει δημιουργηθεί η επιθυμία να φας τα πάντα; Μην το παρακάνεις με τα γλυκά. Αν στο δείπνο που θα παραβρεθείς υπάρχει ποικιλία γλυκών και δεν μπορείς να αντισταθείς προσπάθησε να δοκιμάσεις μια-δυο κουταλιές από το καθένα αντί ολόκληρο κομμάτι, έτσι και θα ξεγελάσεις τον εαυτό σου και δεν θα μείνετε με την επιθυμία εσύ και το μωρό σου
Πρόσκληση για ποτό; Και τώρα τι πίνουμε;

Λόγω των εορτών οι προσκλήσεις από φίλους και γνωστούς αυξάνονται… Αν η πρόσκληση είναι για ποτό επιλέξτε ένα ποτήρι φυσικό χυμό, κάποιο γευστικό smoothie ή κάποιο μη αλκοολούχο κοκτέιλ  και αποφύγετε τα αλμυρά συνοδευτικά και τους ξηρούς καρπούς, ώστε να μην ξεφύγετε απ’ το διατροφικό σας πρόγραμμα. Επιπλέον, όσο πιο προχωρημένη είναι η εγκυμοσύνη σας τόσο περισσότερο θα πρέπει να αποφεύγετε το αλάτι, το οποίο συμβάλλει στην κατακράτηση υγρών και το πρήξιμο του προσώπου και των άκρων.

 

line Διαιτολόγος θεσσαλονίκη Βιργινία Παπαεμμανουήλ