Άρθρα

After Christmas Diet



Οι διακοπές των Χριστουγέννων και τις Πρωτοχρονιάς είναι παραδοσιακά μια περίοδος χαράς, όπου η οικογένεια και οι φίλοι συναντιούνται, τρώνε μαζί και διασκεδάζουν. Λόγω του γιορτινού πνεύματος, πολλοί από εμάς μπορεί να έχουν την αίσθηση ότι ξέφυγαν από τις διατροφικές τους συνήθειες.
Η αλλαγή στην καθημερινότητα, η αφθονία των γλυκών, η κατανάλωση φαγητών πιο βαριά μαγειρεμένων αλλά και του αλκοόλ, πολλές φορές επιφέρει και μία αύξηση βάρους, άλλες φορές μεγαλύτερη και άλλες μικρότερη. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι η ένδειξη της ζυγαριάς αμέσως μετά τις γιορτές δεν είναι αντιπροσωπευτική. Χρειάζεται να περάσει ένα διάστημα κατά το οποίο θα ακολουθήσουμε το φυσιολογικό μας πρόγραμμα ώστε να δούμε τι πραγματικά έχει συμβεί..

 

Όχι στις Υπερβολές

Πολλοί άνθρωποι μπαίνουν στην λογική να χάσουν τα κιλά των γιορτών κάνοντας μια εξαντλητική δίαιτα που τους υπόσχεται γρήγορα αποτελέσματα. Αυτή η λογική πέραν του ότι δεν είναι ενδεδειγμένη από άποψη υγείας, δεν μας υπόσχεται μακροχρόνια απώλεια βάρους, καθώς μετά από εξαντλητικές και απότομες δίαιτες συνήθως έχουμε την τάση να παίρνουμε τα κιλά που χάσαμε ακόμα και στο διπλάσιο

Επαναφέρετε το βιολογικό σας ρολόι στους φυσιολογικούς του ρυθμούς. Μετά από τα συνεχόμενα ξενύχτια το βιολογικό σας ρολόι, αλλά και ο μεταβολισμός σας έχει απορυθμιστεί. Αναπληρώστε τις ώρες ύπνου που χάθηκαν. Όταν οι ώρες ύπνου δεν είναι αρκετές ή όταν κοιμάστε την ημέρα, ο οργανισμός δεν ξεκουράζεται αρκετά και έχει ένα διαρκές αίσθημα ατονίας και κούρασης. Πολλές φορές αυτό ο εγκέφαλος το ερμηνεύει ως ανάγκη για ενέργεια με αποτέλεσμα να έχετε πιο έντονες λιγούρες και επιθυμία για τρόφιμα με αρκετά λιπαρά ή ζάχαρη.

Συχνά γεύματα. Προσπαθήστε να τρώτε μικρά και συχνά γεύματα, ανά 3ωρο προκειμένου να μην νιώθετε το αίσθημα της πείνας, ο οργανισμός σας να νιώθει χορτάτος στη διάρκεια της ημέρας και ο μεταβολισμός σας να βρίσκεται σε εγρήγορση. Εξίσου σημαντικό είναι να  μην παραλείπετε το πρωινό σας και να θυμάστε να καταναλώνετε άφθονα φρούτα και λαχανικά, που δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού, χωρίς να σας γενμίζουν θερμίδες

Μπείτε σε πρόγραμμα! Αρχίστε να ακολουθείτε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής που θα περιλαμβάνει όσπρια, λαδερά, ψάρι και κοτόπουλο και μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονο νερό και πράσινο τσάι για να απαλλαγείτε από την κατακράτηση που συνήθως μας προκαλεί η υπερβολική κατανάλωση αλατιού, που κρύβεται συνήθως πιο λιπαρά τρόφιμα

   

 

line Διαιτολόγος θεσσαλονίκη Βιργινία Παπαεμμανουήλ