Άρθρα

Εγκυμοσύνη & Χριστούγεννα



 

ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ. ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΣΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

 

Ξέρουμε πως θα ήθελες να ακούσεις πως μπορείς να φας διπλάσιες ποσότητες ειδικά τώρα στις γιορτές.  Η αλήθεια είναι πως ειδικά τώρα στην εγκυμοσύνη πρέπει να προσέξεις ιδιαίτερα..

Η περίοδος των εορτών συνήθως χαρακτηρίζεται από την κατανάλωση φαγητών και ποτών σε μεγαλύτερο βαθμό, από ό,τι συνήθως. Δώσε προσοχή στην επιλογή των φαγητών και των ποτών που θα καταναλώσεις 


 

Μείνε μακριά από τα ριψοκίνδυνα φαγητά. Επειδή είναι πολύ πιθανό να γευματίσεις σε εστιατόρια ή σε σπίτια γνωστών και φίλων, καλό θα ήταν να αποφύγεις, όχι μόνο στις γιορτές αλλά και κατά τη διάρκεια όλης της εγκυμοσύνης: τα πικάντικα πουλερικά, τα καυτερά ορεκτικά, τα ωμά ή μισοψημένα κρέατα, τα ωμά ψάρια, τα οστρακοειδή, και τα μαλάκια όπως είναι τα μύδια. Απόφυγε επίσης τα μαλακά τυριά, όπως είναι το καμαμπέρ, το μπρι, τα “μπλε τυριά” τύπου ροκφόρ αλλά και τα γλυκά που περιέχουν ωμά αυγά.

Προσπάθησε να αποφύγεις το αλκοόλ όσο μπορείς. Εναλλακτικά μπορείς να παρασκευάσεις μη αλκοολούχα κοκτέιλ με χυμούς φρέσκων φρούτων ώστε να νιώθεις ότι βρίσκεσαι και εσύ στο πνεύμα των ημερών..επίσης μην αμελείς να πίνεις αρκετό νερό μεταξύ των γευμάτων-ο οργανισμός σου χρειάζεται την ενυδάτωση τώρα περισσότερο από ποτέ…

Πρόσεχε τα φαγητά που περισσεύουν για τις επόμενες μέρες… Αν μαζευτείτε στο δικό σου σπίτι για το ρεβεγιόν είναι πολύ πιθανό να περισσέψουν φαγητά κ γλυκά..πρόσεξε μην πέσεις στην παγίδα να συνεχίσεις να τρως και τις επόμενες ημέρες μεγάλες ποσότητες ακριβώς όπως έκανες και στο δείπνο του ρεβεγιόν, επιβαρύνοντας τον εαυτό σου με περιττές θερμίδες..το ότι περίσσεψαν φαγητά δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα καταναλώσεις όλα εσύ!

Πρόσεχε να μην καταναλώσεις φαγητά που έχουν μείνει πολλές ώρες εκτός ψυγείου γιατί υπάρχει περίπτωση να έχουν αλλοιωθεί και να σου δημιουργήσουν πρόβλημα στο στομάχι το οποίο είναι ήδη ευαίσθητο λόγω εγκυμοσύνης. Επίσης καλό θα ήταν να μην καταναλώσεις φαγητά που από την ημέρα παρασκευής τους έχουν μεσολαβήσει παραπάνω από 48 ώρες.

Μην ξεχνάς να καταναλώνεις μικρά και συχνά γεύματα, αντί για ένα ή δύο μεγάλα, πλούσια σε φρούτα και λαχανικά,  καθώς οι ναυτίες και οι στομαχικές ενοχλήσεις δεν γνωρίζουν από γιορτές και θα συνεχίσουν να σας απασχολούν όπως τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου 

Μην το παρακάνεις με τα γλυκά. Αν στο δείπνο που θα παραβρεθείς βρίσκονται πολλά γλυκά στα οποία δεν μπορείς να αντισταθείς, μπορείς να ικανοποιήσεις την επιθυμία σου χωρίς να επιβαρύνεις εσένα και το μωρό σου, με το να δοκιμάσεις μια κουταλιά απ' όλα!

Φάε ελαφρά το βράδυ, για να αποφύγεις το αίσθημα καούρας, το οποίο είναι συχνό στην εγκυμοσύνη καθώς το μωρό και η μήτρα μεγαλώνει αναγκάζοντας έτσι το οξύ να επιστρέφει πίσω στον διατροφικό σωλήνα. Μην επιβαρύνεις τον οργανισμό σου με πλούσια και λιπαρά γεύματα λοιπόν αργά το βράδυ και προσπάθησε το τελευταίο σου γεύμα να είναι περίπου ένα δίωρο πριν ξαπλώσεις

Μην ξεχνάς να ξεκουράζεσαι. Τα πόδια και η πλάτη είναι τα μέρη του σώματος που επιβαρύνονται περισσότερο κατά τη διάρκεια των εορτών, προσπάθησε λοιπόν να τα ξεκουράσεις και να ξαπλώνεις όσο περισσότερο γίνεται.. 

 

line Διαιτολόγος θεσσαλονίκη Βιργινία Παπαεμμανουήλ