Άρθρα

Παιδικές Συμβουλές



 

Η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς έφτασε και είναι  η καλύτερη εποχή του χρόνου για τους μικρούς μας φίλους. Τα παιδιά συνδυάζουν αυτήν την περίοδο με διακοπές, παιχνίδι και πολλές πολλές λιχουδιές.
Καθώς όμως είναι γεμάτη από γευστικούς πειρασμούς (π.χ. μελομακάρονα,  κουραμπιέδες), οι γονείς αναρωτούνται πως θα ελέγξουν τις διατροφικές ατασθαλίες των παιδιών τους. Δείτε λοιπόν μερικά tips για να αποφύγουν τα παιδιά σας τη πρόσληψη βάρους..

 

Μην ξεχνάτε το πρωινό! Η λήψη ενός καλού πρωινού είναι απαραίτητη για τα παιδιά ακόμη και την περίοδο των Χριστουγέννων. Μην υποκύπτετε στον πειρασμό να τα αφήνετε να τρώνε γλυκίσματα αντί για πρωινό επειδή είναι γιορτές. Το πρωινό γεύμα είναι αυτό που ουσιαστικά θα τους δώσει άμεσα ενέργεια και θα τα βοηθήσει να μην τσιμπολογήσουν κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας. Πρέπει να είναι λοποόν σωστό και ισορροπημένο όπως ήταν και πριν την εορταστική περίοδο.

Μην παραλείπετε από την διατροφή τους τα φρούτα και τα λαχανικά, που χορταίνουν και αποτρέπουν από την αλόγιστη κατανάλωση άλλων λιπαρών τροφών και γλυκισμάτων. Το καθημερινό τους γεύμα καλό θα ήταν να αποτελείται από άφθονη σαλάτα και τα ενδιάμεσα σνακ από φρέσκα φρούτα και χυμούς αντί για κέικ, γλυκά και σοκολάτες

Η κατανάλωση ανθρακούχων αναψυκτικών καλό θα ήταν να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο, καθώς και περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και ανοίγουν την όρεξη..αν το παιδί σας επιμένει να πιεί αναψυκτικό, συμφωνήστε να καταναλώσει με μέτρο μόνο την ημέρα του ρεβεγιον

Προσφέρετέ τους υγιεινά σνακ όπως μπάρες δημητριακών, αποξηραμένα φρούτα, φυσικούς χυμούς φρούτων, ξηρούς καρπούς και σπιτικό κέικ αντί για πιο παχυντικά γλυκίσματα που όλα τα παιδιά προτιμούν και επιζητούν με κάθε ευκαιρία

Δώστε τους το καλό παράδειγμα, αν σας βλέπουν να αντιμετωπίζετε συγκρατημένα το φαγητό και τα γλυκά, θα το αντιμετωπίσουν έτσι και αυτά..αντιθέτως να σας βλέπουν να καταναλώνετε αλόγιστα κάθε είδους τροφές, μην έχετε την απαίτηση να συγκρατηθούν από μόνα τους. Σερβίρετε στο πιάτο σας τα ίδια ακριβώς με το παιδί σας γεμίζοντας πάντα το πιάτο με μπόλικη σαλάτα, και αποφύγετε τον πειρασμό να το γεμίσετε για δεύτερη φορά.

Προσπαθήστε να μη βλέπουν πολλές ώρες τηλεόραση, ειδικά την ώρα των γευμάτων ή με γλυκά μπροστά τους, καθώς αποσπάται η προσοχή και χάνεται ο έλεγχος του τι τρώνε. Είναι σημαντικό τα παιδιά να ασκούνται καθημερινά για να διατηρήσουν ένα καλό επίπεδο υγείας, ευεξίας, ψυχολογικής ανανέωσης και ένα επιθυμητό σωματικό βάρος. Ενθαρρύνετε τα να παίζουν έξω για να αποσπάτε η προσοχή τους από το φαγητό, σε διαφορετική περίπτωση λόγω πλήξης θα έχουν συνεχώς το μυαλό τους εκεί..

 

line Διαιτολόγος θεσσαλονίκη Βιργινία Παπαεμμανουήλ